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DCS F/A-18C Hornet


Zaz0

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11 hours ago, Zaz0 said:

Creo que no, pero vamos, que no hay que saber usar el editor para usarlos, te pones en misión instantánea en tierra, los montas y los tiras contra lo que sea, la torre de control, un puente... a la basura por lo bien hechos que están...

 

 

 

Lo sé , es solo mi flojera extrema ... pero así lo haré ?

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Atentos a esto que ha publicado hoy Matt
https://forums.eagle.ru/showpost.php?p=3704424&postcount=93

" Maverick Update

In the previous Open Beta, we introduced a very early version of the IR Maverick for the Hornet. In the next Open Beta, we'll release the completed version.
Of note, we will include the AGM-65F and not the AGM-65G. Although we found a couple of official sources that list the AGM-65G as a legacy Hornet weapon, we cannot find any evidence it was ever deployed to the fleet.
So, the Maverick versions for our Hornet will be the laser-guided AGM-65E and the infrared-guided AGM-65F.

I'll create an academic video for the AGM-65F this week to help you prepare.

Thanks!
Matt
"

Vamos que acaban de sacar el AGM-65G y ahora dicen que lo van a quitar...:o


Ah, y a ver esa versión "completa":pleasantry:  el próximo update del 5 de Diciembre

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8 hours ago, Renko said:

Of note, we will include the AGM-65F and not the AGM-65G. Although we found a couple of official sources that list the AGM-65G as a legacy Hornet weapon, we cannot find any evidence it was ever deployed to the fleet.
So, the Maverick versions for our Hornet will be the laser-guided AGM-65E and the infrared-guided AGM-65F.

Vamos que acaban de sacar el AGM-65G y ahora dicen que lo van a quitar...:o

 

Dicen que no encontraron nada sobre el empleo de la versión G en la Marina y que lo cambiarán por la versión F. Seguiremos teniendo un Maverick IR optimizado para ataque antibuque.

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Si, si arriba esta puesto

Me iba a explayar más de los porqués, pero si total tampoco les supone mucho trabajo. Cambiar una linea de un Lua y listo

Ah, y hablando de realismo en misiles he visto hoy en Hoggit una nueva técnica de SEAD con el Hornet.
Es Super efectivo! :lol:

 

Edited by Renko
  • Haha 1
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Es una putada que nos quiten el FC, podrían dejar el uso del G como opción para los editores de misiones, aunque es cierto que estando como esta el tema del IR en DCS personalmente nunca he usado el FC en el A-10C en misiones, y he tirado mavericks para aburrir, aprendí a hacerlo por si acaso, pero al final siempre enganchabas blanco, quizás esto cambie con el nuevo IR que estará en dos semanas... 

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22 minutes ago, Zaz0 said:

Es una putada que nos quiten el FC, podrían dejar el uso del G como opción para los editores de misiones, aunque es cierto que estando como esta el tema del IR en DCS personalmente nunca he usado el FC en el A-10C en misiones, y he tirado mavericks para aburrir, aprendí a hacerlo por si acaso, pero al final siempre enganchabas blanco, quizás esto cambie con el nuevo IR que estará en dos semanas... 

Hola Zaz0, me podrías aclarar lo del FC. ¿Te refieres a que como (leo en post previo) esta optimizado para blancos navales, cuesta más que lo haga para terrestres? 

Saludos.

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No, da igual blancos terrestres o navales, el F y el G son iguales, salvo que el G tiene force correlate, según lo dicho por Wags aqui: https://forums.eagle.ru/showpost.php?p=3661877&postcount=117

 

El force correlate lo que hace es que permite lanzar el maverick sin haber enganchado el blanco, lo lanza hacia una elevación y azimunt que tu le des moviendo previamente la cabeza buscadora, así que es útil si tienes claro el blanco pero por lo que sea no tiene contraste IR (en el caso del A-10C los que tenían FC eran los que tenían CCD no IR), hasta la fecha el IR es simplemente un filtro que hace que las unidades se vean con mucho mas contraste, yo jamas he tenido problemas con el TGP o mavericks IR para fijar blanco, pero en la vida real se pueden dar muchas situaciones donde no tengas contraste suficiente, si modelan bien el IR el FC puede ser una muy buena jugada, si lo dejan... si no, el maverick se puede ir del blanco...

Edited by Zaz0
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1 hour ago, Zaz0 said:

No, da igual blancos terrestres o navales, el F y el G son iguales, salvo que el G tiene force correlate, según lo dicho por Wags aqui: https://forums.eagle.ru/showpost.php?p=3661877&postcount=117

 

El force correlate lo que hace es que permite lanzar el maverick sin haber enganchado el blanco, lo lanza hacia una elevación y azimunt que tu le des moviendo previamente la cabeza buscadora, así que es útil si tienes claro el blanco pero por lo que sea no tiene contraste IR (en el caso del A-10C los que tenían FC eran los que tenían CCD no IR), hasta la fecha el IR es simplemente un filtro que hace que las unidades se vean con mucho mas contraste, yo jamas he tenido problemas con el TGP o mavericks IR para fijar blanco, pero en la vida real se pueden dar muchas situaciones donde no tengas contraste suficiente, si modelan bien el IR el FC puede ser una muy buena jugada, si lo dejan... si no, el maverick se puede ir del blanco...

Gracias por la aclaración. Saludos

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Vengo con el carro de las "noticias".

 

Quote

For one of the next Open Beta updates we will add the A/A Waypoint (bullseye) along with range and bearing to ownship and TDC from bulls is displayed. This can be set to any waypiont, and you'd want to have one waypoint at the same location as the bullseye set for the mission.

Additionally, the Bearing Range and Altitude (BRA) of the TDC cursor to the player ownship is displayed.

Please see the attached image.

From the HSI/DATA/WYPT sublevel, A/A WP pushbutton (2) can be pressed to have the selected waypoint be the bullseye. When selected, the following happens:

1- The A/A WP legend is boxed.

2- A bullseye symbols will be shown in the tactical region of the AA radar display (RWS, STT, LTWS, and TWS).

3- When the bullseye waypoint is also the selected navigation waypoint, the symbol appears as a diamond with arrow point to north.

4- When the bullseye waypoint is not the selected navigation waypoint, the symbol appears as a circle with arrow point to north.

5- The arrow pointer on the bullseye symbols can point to either true or magnetic north, based on the HSI/DATA/AC sublevel selection.

Bearing and Range of TDC and Ownship to Bullseye Indications

Also note that when bullseye is enabled, that the bearing and distance of the player ownship to the bullseye is displayed in the bottom center radar display.

The bearing and range of the TDC to the bullseye is displayed in the top left portion of the radar display.
015o/XX

BRA Option

From the radar DATA sublevel, the BRA option can be selected (boxed) at pushbutton 19. When enabled, BRA (baring) / (distance in miles) of the TDC to the player is displayed within the bottom left tactical area of the display.

BRA 080o / 28

attachment.php?attachmentid=199027&d=154

 

 

Quote

A busy day! GBU-10, GBU-12, and GBU-16 also became operational today in the internal build. After some more testing, we hope to bring these to an Open Beta soon.

As with the laser-Maverick, we'll initially release these with off-board designation, like a JTAC. Once the ATFLIR is added, then self-designation will be possible.

We will later add the GBU-24, but this requires some additional work as it has some significant differences from GBU-10/12/16.

attachment.php?attachmentid=199028&d=154

 

Quote

What we are primarily working on:

1- Datalink / SA Page / MIDS
2- GBU-10/12/16
3- HARM
4- A/A Waypoint and BRA data
5- Further radar, AGM-65F, and JHMCS debugging
6- DUD cue logic
7- FLIR renderer
8- A/G radar renderer
9- Various systems debugging

https://forums.eagle.ru/showthread.php?p=3708775#post3708775

 

Un saludo.

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58 minutes ago, JOSETI said:

For one of the next Open Beta updates

Espera que lo traduzco:
"En dos semanas sacaremos un update con..."


Luego ya más enserio.
Como ya había puesto gente en este foro, las GBU que estaban "escondidas" en el LUA ahora aparecerán en el próximo update  :whistling:

Al menos poco a poco van puliendo y añadiendo cosas al A/A. Aunque no hace mención a otros modos del radar

P.D.: Poniendo en varios de los videos de Matt una pregunta sobre el chivato en el HUD de DUD. El no contestaba ni a las mías ni a las de otros.
Y ahora veo esto en el update: " What we are primarily working on: 6- DUD cue logic:lol:

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Quote

Dear pilots!

Tomorrow we’ll release the AGM-65F (AGM-65D and AGM-65G have been removed to make a more accurate simulation of the USN/USMC legacy Hornet). It will not be at a complete state as we’d hoped, but certainly much more accurate than the current OB version of the D/G. Here are a few notes to help you understand the system to minimize confusion/frustration:

Basic operation:

  • Must be in ARM Master Arm mode and A/G Master Mode.
  • Select MAVF from Stores page and then again for AGM-65F format page.
  • If missions starts from the ground, you must give the seeker time to cool down (seeker) and spin up (gyro), indicated by the TIMING countdown timer.
  • Set TDC to Maverick format page, left sensor control switch (assuming MAFV format on LDDI).
  • HOTAS Cage/Uncage button to cage the seeker to boresight.
  • HOTAS HARM Sequence / FOV / RAID button to toggle seeker field of view. Note: FOV change should only be possible in a non-tracking seeker state.
  • TRACK WHT/BLK should only toggle symbology, NOT seeker polarity. In addition to symbology color, it also will set the seeker to bias locking of white point targets (WHT) or black (BLK). TRACK does NOT indicate seeker tracking state.
  • To slew seeker, you must be pressing down on the TDC while giving slew commands. Note: the team is working on making the slew smoother (also for HUD TDC slew). You can also hold down the ENTER button while entering slew commands of , . / ;
  • To lock a target, slew the crosshairs over a target and release the TDC button. If it cannot lock, the crosshairs will expand to breaklock mode the pointing cross with flash.
  • If a TGT point is set, the seeker will auto-Slave to the location. Once slaved, press the HOTAS undesignate button to allow manual slew.

To Do:

  • Improve slew precision.
  • Adjust Maverick motor burn time, speed, and range.
  • Cage to boresight from slave mode, already fixed internally.


Note: the AGM-65F uses the existing infrared-rendering shaders, not the new one under development.

Test mission attached.

Example (not an F but close) of reference: https://youtu.be/u2Sz_C2CRmo?t=204

Thanks!
Wags

https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=194412&page=10

 

Deja una mision en su post, para quien quiera usarla.

 

Un saludo.

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