amalahama Posted March 4, 2008 Report Share Posted March 4, 2008 Recien salido del horno, nuevo artículo sobre el modelo de hidráulica del Ka-50: The Ka-50 hydraulic system is used to provide hydraulic power to various helicopter systems. This consists of two subsystems: * The main hydraulic system supplies the flight control servo actuators for pitch, bank, yaw and collective. In case of a common system failure, it also ensures emergency landing gear extension. * The common system supplies the landing gear extend/retract system, the main wheels brakes and cannon steering. In case of a main system failure, it supplies the flight control servo actuators. Each system consists of a hydraulic pump, a hydraulic fluid tank, filters, valves, pipes and control elements. The pressure source for both systems is provided by variable displacement pumps. The main system’s pump is mounted on the left accessory gearbox of the main gearbox, and it operates when the rotors are driven by the engines and also when in autorotation. The common system’s pump is mounted on the aft accessory gearbox of the main gearbox, and it operates when the rotors are turning or when the APU is on. There are hydraulic accumulators in each system to prevent pressure oscillations. In the brake system there is a separate accumulator to power the parking brakes (for up to 2 hours) after engines shut down, or power the brakes during taxi in case of a common system failure. The main system’s tank has a capacity of 13 liters and the common system tank has a capacity of 17 liters. Hydraulic system control is through fluid pressure and temperature indicators and the pressure switches. The indicators are located on the upper part of the cockpit control panel. The indicators include marks that specify the operating range of each indicator: * Main and common systems pressure indicators. Marks for 64 and 90 kgf/cm² * Accumulator pressure. Marks for 60 and 90 kgf/cm². * Brake system pressure indicator. Marks for 0 and 22 kgf/cm². * Systems fluid temperature indicators. Marks for -10°С and +90°С * Pressure operating range 65…90 кгс/см² * Fluid temperature in flight no more than +85°С Pressure switches are installed in: * Flight controls servo actuators to indicate pressure drop * Wheel brake system to indicate pressure drop in the accumulator * In the tanks pressurization line Saludos!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
holocausto Posted March 4, 2008 Report Share Posted March 4, 2008 Esto empieza a ser ya un poco para frikis, no? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vangelis Posted March 5, 2008 Report Share Posted March 5, 2008 Con un gato hidrahúlico les arreaba yo en la cabeza a los de ED, por tenernos en este estado de desesperación. :risa-2: :risa-2: :risa-2: :risa-2: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TzT Posted March 5, 2008 Report Share Posted March 5, 2008 Moooooola!!! Además de la gracia de los relojes de cabina, biene muy bien para un correcto modelo de daños Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
caballero Posted March 6, 2008 Report Share Posted March 6, 2008 Moooooola!!! Además de la gracia de los relojes de cabina, biene muy bien para un correcto modelo de daños efectivamente!! aunque a este paso me temo que como te roces con una rama por el camino y se te haga un rayón... y las micras de pintura arrancadas hagan que resulte que la componente subelevada transversal interactúe con la gravedad alterada por la mina de ferrita que está situada cien metros por debajo del subsuelo donde se asienta el árbol en cuestión, que además, por tratarse de un ejemplar de diez años cuya densidad estructural es superior a 10 en la escala de Mrikonopof y por tanto... te estampes contra el suelo sin saber por qué Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smoje Posted March 6, 2008 Report Share Posted March 6, 2008 efectivamente!! aunque a este paso me temo que como te roces con una rama por el camino y se te haga un rayón... y las micras de pintura arrancadas hagan que resulte que la componente subelevada transversal interactúe con la gravedad alterada por la mina de ferrita que está situada cien metros por debajo del subsuelo donde se asienta el árbol en cuestión, que además, por tratarse de un ejemplar de diez años cuya densidad estructural es superior a 10 en la escala de Mrikonopof y por tanto... te estampes contra el suelo sin saber por qué Precisamente a esto se refería Holocausto , menuda panda de frikis que estáis hechos... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Darkness Posted March 6, 2008 Report Share Posted March 6, 2008 ¿Esto va a ser un simulador para pilotos de helos o para ingenieros???? :P Na está muy bien, realismo a tope y sistemas totalmente enlazados con una hidráulica realista, será interesante ver qué ocurre cuando empiezas a perder líquido hidráulico... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Delta Victor Posted March 6, 2008 Report Share Posted March 6, 2008 Esto promete dosis de estudio y valium pa los nervios en la espera,,, Paciencia,,,,,,el verano está pronto,, Salud Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZyLoG Posted March 7, 2008 Report Share Posted March 7, 2008 Esto promete dosis de estudio y valium pa los nervios en la espera,,, Paciencia,,,,,,el verano está pronto,, Salud si... y todavía no ha muerto CHANQUETE... verano, de qué año? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
caballero Posted March 8, 2008 Report Share Posted March 8, 2008 Bueno, como primero tendremos el manual... pues nada, nos dará tiempo a estudiar y subrayar... y en la campus ¡¡a volarrrrrr!! :-p Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chtulu Posted March 8, 2008 Report Share Posted March 8, 2008 será interesante ver qué ocurre cuando empiezas a perder líquido hidráulico... Teoricamente los aparatos rusos están diseñados para hacer un porrón de Km's sin liquido hidráulico. Habrá que ver si lo han contemplado. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amalahama Posted March 8, 2008 Author Report Share Posted March 8, 2008 será interesante ver qué ocurre cuando empiezas a perder líquido hidráulico... Teoricamente los aparatos rusos están diseñados para hacer un porrón de Km's sin liquido hidráulico. Habrá que ver si lo han contemplado. No, están diseñados para funcionar sin aceite, también lo están los Apaches. Sin líquido hidráulico cualquier avión/heli en principio puede funcionar siempre que tenga un backup de mandos de vuelo por poleas. Saludos!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
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