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[blackshark] Hidráulica


amalahama

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Recien salido del horno, nuevo artículo sobre el modelo de hidráulica del Ka-50:

 

The Ka-50 hydraulic system is used to provide hydraulic power to various helicopter systems. This consists of two subsystems:

 

* The main hydraulic system supplies the flight control servo actuators for pitch, bank, yaw and collective. In case of a common system failure, it also ensures emergency landing gear extension.

* The common system supplies the landing gear extend/retract system, the main wheels brakes and cannon steering. In case of a main system failure, it supplies the flight control servo actuators.

 

Each system consists of a hydraulic pump, a hydraulic fluid tank, filters, valves, pipes and control elements. The pressure source for both systems is provided by variable displacement pumps. The main system’s pump is mounted on the left accessory gearbox of the main gearbox, and it operates when the rotors are driven by the engines and also when in autorotation. The common system’s pump is mounted on the aft accessory gearbox of the main gearbox, and it operates when the rotors are turning or when the APU is on.

 

There are hydraulic accumulators in each system to prevent pressure oscillations. In the brake system there is a separate accumulator to power the parking brakes (for up to 2 hours) after engines shut down, or power the brakes during taxi in case of a common system failure. The main system’s tank has a capacity of 13 liters and the common system tank has a capacity of 17 liters.

 

 

Hydraulic system control is through fluid pressure and temperature indicators and the pressure switches. The indicators are located on the upper part of the cockpit control panel. The indicators include marks that specify the operating range of each indicator:

 

* Main and common systems pressure indicators. Marks for 64 and 90 kgf/cm²

* Accumulator pressure. Marks for 60 and 90 kgf/cm².

* Brake system pressure indicator. Marks for 0 and 22 kgf/cm².

* Systems fluid temperature indicators. Marks for -10°С and +90°С

* Pressure operating range 65…90 кгс/см²

* Fluid temperature in flight no more than +85°С

 

Pressure switches are installed in:

 

* Flight controls servo actuators to indicate pressure drop

* Wheel brake system to indicate pressure drop in the accumulator

* In the tanks pressurization line

 

Hydraulics_eng.gif

 

Saludos!!!!

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Moooooola!!!

 

Además de la gracia de los relojes de cabina, biene muy bien para un correcto modelo de daños ;)

 

 

efectivamente!! aunque a este paso me temo que como te roces con una rama por el camino y se te haga un rayón... y las micras de pintura arrancadas hagan que resulte que la componente subelevada transversal interactúe con la gravedad alterada por la mina de ferrita que está situada cien metros por debajo del subsuelo donde se asienta el árbol en cuestión, que además, por tratarse de un ejemplar de diez años cuya densidad estructural es superior a 10 en la escala de Mrikonopof y por tanto... te estampes contra el suelo sin saber por qué :lol:

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efectivamente!! aunque a este paso me temo que como te roces con una rama por el camino y se te haga un rayón... y las micras de pintura arrancadas hagan que resulte que la componente subelevada transversal interactúe con la gravedad alterada por la mina de ferrita que está situada cien metros por debajo del subsuelo donde se asienta el árbol en cuestión, que además, por tratarse de un ejemplar de diez años cuya densidad estructural es superior a 10 en la escala de Mrikonopof y por tanto... te estampes contra el suelo sin saber por qué :lol:

 

Precisamente a esto se refería Holocausto :rolleyes:, menuda panda de frikis que estáis hechos... :lol:

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Guest Darkness

¿Esto va a ser un simulador para pilotos de helos o para ingenieros???? :P

 

Na está muy bien, realismo a tope y sistemas totalmente enlazados con una hidráulica realista, será interesante ver qué ocurre cuando empiezas a perder líquido hidráulico...

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será interesante ver qué ocurre cuando empiezas a perder líquido hidráulico...

 

Teoricamente los aparatos rusos están diseñados para hacer un porrón de Km's sin liquido hidráulico. Habrá que ver si lo han contemplado.

 

No, están diseñados para funcionar sin aceite, también lo están los Apaches. Sin líquido hidráulico cualquier avión/heli en principio puede funcionar siempre que tenga un backup de mandos de vuelo por poleas.

 

Saludos!!

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